Sea Logistics – Customer Care Specialist
Bảo mật
Hồ Chí Minh
4 ngày trước
source : Tuổi Trẻ

Mô tả Công việc

You will support customers by providing helpful information, answering questions, + responding to complaints.

Utilizing your strong forwarding + market knowledge, you will provide front line support for customers to ensure customer satisfaction with our products, services + features.

  • To drive customer engagement, satisfaction, retention + reactivation in close cooperation with Field Sales and the Operational Care Center (OCC).
  • To establish + strengthen operational relation to customer contact(s) through daily interactions, regular care visits + pro-actively advising + consulting to ensure customer satisfaction.
  • To qualify customer inquiries + provide quotations within the given price band, in line with the guiding leeway in decision-making, then following up to ensure quotations are accepted + closed.
  • To support customer onboarding in line with working instructions, ensuring inclusion + transfer of customer requirements into the KN systems alongside the (initial) customer order.
  • To qualify + enter customer orders into the operational execution process.
  • To collaborate with Finance to adjust credit limits based on daily business development + coordinate measures in case of challenges.
  • To document, resolve, analyze all complaints + then identify, share + eliminate root causes.
  • To create, review + refine customer reports.
  • To ensure delivery against all financial targets + strategic objectives.
  • Yêu Cầu Công Việc

  • Bachelor degree in Business Administration; Foreign Trade; Transportation
  • At least 2 year experienced in the same position in Freight Forwarder companies.
  • Persuasive speaking, willingness to improve and thick skin are the top customer service attributes a representative needs.
  • Good at communication Skills (Negotiation & Convincible Skills)
  • Good command of English (both verbal & written)
  • Team Work (Collaboration; Conflict Resolution; Challenge and Support)
  • Thông tin khác

  • Bằng cấp : Đại học
  • Độ tuổi : Không giới hạn tuổi
  • Hình thức : Nhân viên chính thức
  • Thời gian thử việc : 60 ngày
  • Thời gian làm việc : 8 : 00 - 17 : 00, thứ Hai đến thứ Sáu, một buổi sáng thứ Bảy trong tháng
  • Cơ hội huấn luyện : Huấn luyện bài bản trong công việc và kỹ năng mềm
  • Đồng nghiệp : Thân thiện, chuyên nghiệp
  • Phúc lợi : Nhiều phúc lợi hấp dẫn sẽ được chia sẻ trong buổi phỏng vấn
  • Ngày nghỉ : 18 ngày phép / năm + những ngày nghỉ lễ theo quy định
  • Báo cáo công việc này
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Nộp đơn
    Email của tôi
    Bằng cách nhấp vào "Tiếp tục", tôi đồng ý với neuvoo để xử lý dữ liệu của tôi và gửi cho tôi thông báo qua email, như được nêu chi tiết trong Chính sách bảo mật của neuvoo. Tôi có thể rút lại sự đồng ý của tôi hoặc hủy đăng ký bất cứ lúc nào.
    Tiếp tục
    Mẫu đăng ký