Specialist, Claims Administration
AIA Careers
Ho Chi Minh, VN
11 ngày trước

Reportto : Assistant Manager, Claims

Position Objective :

  • Handling hotline & email of Claims Dept., Handling Claims’ complaints
  • Process Claims administration daily within TAT and good quality
  • Roles and Responsibilities :

  • Communicate with customers, CS, CC and Assessor to process Customer’s complaint
  • Work as claim administrator : register case, calculate claim value, prepare letter, create payment
  • Support to make report, enhance claim system and claims procedure.
  • Contact to CS and Assessor to process jet death as required.
  • Can join all task of Claims administrative Procedure and backup other users as required, such as : prepare claim letter, resolve long outstanding payment
  • Financial and Non-Financial Measures : TAT & ProductivityCustomer satisfaction Audit rating
  • Job Requirements :

  • Education University Graduate
  • Experience At least two years working in Claims team or Customer Service Team of a life insurance company.
  • Certifications / licenses LOMA certificate 280, 290
  • Special skills : Good in communication and interpersonal skill, decision-making skill, management skill and planning skill.
  • Medical background is preferred

  • Customer Service Mindset
  • Good in English speaking and writing
  • Nộp đơn
    Thêm vào ưa thích
    Loại bỏ khỏi mục ưa thích
    Nộp đơn
    Email của tôi
    Bằng cách nhấp vào "Tiếp tục", tôi đồng ý với neuvoo để xử lý dữ liệu của tôi và gửi cho tôi thông báo qua email, như được nêu chi tiết trong Chính sách bảo mật của neuvoo. Tôi có thể rút lại sự đồng ý của tôi hoặc hủy đăng ký bất cứ lúc nào.
    Tiếp tục
    Mẫu đăng ký