Brand Manager
Prudential
thành phố hồ chí minh
5 ngày trước

Prudential's purpose is to help people get the most out of life. We will deliver our purpose by creating a culture in which diversity is celebrated and inclusion assured, for our colleagues, customers, and partners.

  • We provide a platform for our people to do their best work and make an impact to the business, and in exchange, we support our people'
  • s career ambitions. We pledge to make Prudential a place where you can Connect, Grow and Succeed.

    Job Responsibilities

  • Project leader for Brand campaign or Product launch campaign. Under line manager’s direction and coaching, propose activity framework to answer campaign objective.
  • Lead the execution for marketing campaigns, including brainstorming with Creative team for new idea and social content development;
  • develop sales and marketing materials and integrated marketing communication.

  • Quản lý các chiến dịch Thương hiệu hoặc ra mắt sản phẩm mới : Đề xuất các hoạt động cụ thể để thực hiện mục tiêu của chiến dịch;
  • cùng brainstorm và làm việc chặt chẽ với đội ngũ Creative để phát triển các nội dung social; phát triển các tài liệu hỗ trợ bán hàng & tiếp thị;
  • quảng bá sản phẩm trên các kênh truyền thông tích hợp bao gồm kênh ATL (Quan hệ công chúng, Quảng cáo ngoài trời, Truyền thông Kĩ thuật số ), và kênh BTL (sự kiện, hoạt động kích hoạt kinh doanh, chương trình hợp tác ).

  • Play role as key marketing contact point in all engagements and consultation with assigned distribution channels in relate to marketing & communication activities to ensure consistent image of Prudential throughout these activities.
  • Quản lý các chiến dịch / hoạt động truyền thông trên các kênh phân phối được chỉ định (Kênh đại lý / Kênh Hợp tác ngân hàng / Kênh Bán hàng qua điện thoại / Các kênh bán khác);
  • đồng thời đảm bảo tính nhất quán về thương hiệu Prudential trong tất cả các hoạt động đó và là đầu mối liên hệ với các kênh phân phối được chỉ định trong các hoạt động truyền thông tiếp thị.)

  • Under line manager’s direction and coaching, devise plan and execute marketing campaigns / activities to target customers to support assigned distribution channel in product consultancy and agent recruitment, from planning to implementation;
  • and ensure consistent image of Prudential throughout these activities.

    Quản lý các chiến dịch hỗ trợ tư vấn sản phẩm & quảng bá hình ảnh chuyên nghiệp của đội ngũ kinh doanh trên các kênh phân phối.

    Hỗ trợ bộ phận kinh doanh trong việc lên ý tưởng tuyển dụng đội ngũ tư vấn viên, tăng doanh số và nâng cao tương tác với khách hàng)

  • Under line manager’s direction and coaching, propose plans with strong rationales and business insights and take lead in implementation of customer promotion campaigns to support sales force to generate more sales, to enhance customers’ benefits and to promote Prudential’s image, including :
  • Propose plan of scheme and offers with rationale business case based on customer & sales insights and well-aligned with relevant stakeholders (Distribution, Finance)

    Collaborate with Customer Experience, Operation, and IT to set up system of promotion schemes, and customer communication.

    Collaborate with Legal, Operation, IT, and GR to get approved Terms & Condition documents and register / notify to relevant authorities in compliance with Commercial Law and company policy.

    Collaborate with Creative, Procurement, Operation & delivery vendor to produce / purchase and deliver promotion offers to customers.

    Work with advertising vendor, Creative, internal communication teams (Digital, PR) to build up and implement an integrated marketing campaign with cut-through creative assets and holistic communication plan in compliance with internal process.

    Roll out launching activities to internal and external stakeholders at all touchpoints.

    Track and monitor campaign performance to improve campaign results, and handle sales / customers queries relate to the campai gn.

    Quản lý các chiến dịch khuyến mại dành cho khách hàng để hỗ trợ đội ngũ kinh doanh, nâng cao trải nghiệm khách hàng và quảng bá cho thương hiệu Prudential, gồm có :

    Thiết kế chương trình và cơ cấu khuyến mại theo nhu cầu của khách hàng và đội ngũ kinh doanh tương ứng với ngân sách và thống nhất kế hoạch với các phòng ban liên quan

    Phối hợp với phòng ban liên quan để xây dựng quy trình và hệ thống vận hành chương t rình

    Phối hợp với phòng ban liên quan để chuẩn bị và thực hiện các thủ tục đăng kí & thông báo chương trình khuyến mại đến cơ quan chức năng theo quy định của công ty và pháp luật hiện hành

    Phối hợp với phòng ban liên quan để thiết kế, sản xuất và vận chuyển giải thưởng & quà tặng đến khách hàng

    Làm việc với đối tác dịch vụ quảng cáo & các phòng ban liên quan để lên kế hoạch, xây dựng & đẩy mạnh chương trình truyền thông đến khách hàng, nhân viên và đội ngũ kinh d oanh

    Theo dõi, quản lí kết quả của chương trình và đề xuất những hoạt động thúc đẩy kết quả; đồng thời giải đáp thắc mắc của khách hàng & đội ngũ kinh d oanh)

  • Any other ad-hoc marketing campaigns / activities as assigned upon team work load.
  • Các công việc khác được giao bởi cấp qu ản

    chính

  • Successfully lead and manage all assigned projects with measurable KPI and complete evaluation accordi ngly.
  • Quản lý hiệu quả tất cả các dự án được giao và hoàn tất đánh giá dựa trên tiêu chí của từng dự án)

  • Timely deliver marketing materials and ideas to support Distribution’s projects or activi ties.
  • Hỗ trợ kịp thời các tài liệu, ấn phẩm marketing, ý tưởng cho các hoạt động hoặc dự án phát triển kinh doanh của các kênh phân phối)

  • Establish and manage subordinates or interns (if available) via performance management, career development orientation, and strong collabora tion.
  • Xây dựng và quản lý nhân viên dưới quyền hoặc thực tập viên (nếu có) thông qua việc định hướng phát triển nghề nghiệp cho nhân viên và khuyến khích nhân viên thể hiện năng lực vuợt t

    ê u cầu

    Qualifica tions / Bằ ng cấp

    BA / MBA in Marketing, Communications, Business Administration, Foreign Trade, Economics, Insurance, and Banking

    Đại học / Thạc sĩ trong các lĩnh vực Tiếp Thị, Truyền Thông, Quản Trị Kinh Doanh, Ngoại Thương, Kinh tế, Tài chính / Bảo hiểm & Ngân hàng)

    Exper ience / Kinh nghiệm

    At least 5 years of experience in marketing or related fields in multi-national companies or financial industries with at least 02 - 03 years in project / campaign management or supervisory role.

    Ít nhất 5 năm kinh nghiệm trong marketing hay lĩnh vực tương tự tại công ty đa quốc gia hay công ty tài chính / ngân hàng / bảo hiểm, với ít nhất 2 3 năm kinh nghiệm về quản lý dự án / chiến dịch hay ở vị trí qu ản lý)

    Project / Campaign management exper ience

    Kinh nghiệm quản lý dự án / chiến dịch)

    Marketing communications and advert ising

    Kinh nghiệm trong lĩnh vực tiếp thị, truyền thông hay quản g cáo)

    Customer promotion and business develo pment

    Kinh nghiệm quản lý / thực hiện các chương trình khuyến mại và phát triển kinh do anh)

    Knowledge and skill / Kiến thức và kỹ năng

    Strong project owner, project management skill and leadership.

    Ability to understand Brand communication direction and translate it into detailed marketing activities / materials and branding social content.

    Interest in learning Insurance product function and Financial market in general. Quick learning ability to learn and apply new knowledge into daily activity.

    Banking & life insurance knowledge is a plus

    Good in logic thinking. Result oriented. Ability to react with changes in project operation at anytime during execution process.

    Strong presentation and communication sk ills. (Kĩ năng thuyết trình và giao tiếp)

    Vietnamese & English fluency is a must. (Thông thạo Anh & V iệt)

    Compete ncies / Năng lực lãnh đạo

    Leadership Capability Model Intermediate level

    Năng lực lãnh đạo theo tiêu chuẩn của Prudential Bậc trung)

    Prudential is an equal opportunity employer. We provide equality of opportunity of benefits for all who apply and who perform work for our organisation irrespective of sex, race, age, ethnic origin, educational, social and cultural background, marital status, pregnancy and maternity, religion or belief, disability or part-time / fixed-term work, or any other status protected by applicable law.

    We encourage the same standards from our recruitment and third-party suppliers taking into account the context of grade, job and location.

    We also allow for reasonable adjustments to support people with special requirements.

    Báo cáo công việc này
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Nộp đơn
    Email của tôi
    Bằng cách nhấp vào "Tiếp tục", tôi đồng ý với neuvoo để xử lý dữ liệu của tôi và gửi cho tôi thông báo qua email, như được nêu chi tiết trong Chính sách bảo mật của neuvoo. Tôi có thể rút lại sự đồng ý của tôi hoặc hủy đăng ký bất cứ lúc nào.
    Tiếp tục
    Mẫu đăng ký